24/2013
——————————————-
Alfabetyzm wizualny
Natalia Pater-Ejgierd, Justyna Ryczek/ Alfabetyzm wizualny – wprowadzenie
Natalia Pater-Ejgierd/ Współczesne formy alfabetyzmu i ich społeczne reperkusje
I. Sztuka
- Mirosława Moszkowicz/ Widzenie w działaniu
- Aurelia Nowak/ Intertekstualność a alfabetyzm wizualny. Między odbiorem i kreacją
II. Fotografia i film
- Piotr Wołyński/ Po drugiej stronie reprezentacji. Artystyczne strategie uwalniania obrazów z porządku widzenia
- Marianna Michałowska/ Estetyka narracji – fototekstowe techniki opowiadania
- Maciej Frąckowiak/ Fotografia jako praktyka. Socjotechniki dla początkujących
- Ewelina Mykicka/ Semantyka (i semiotyka) domu w projekcie fotograficznym Andrzeja Kramarza i Weroniki Łodzińskiej-Dudy „DOM/HOME”. Na pograniczu socjologii wizualnej, antropologii, etnologii i językoznawstwa
III. Miasto i przestrzeń
- Łukasz Rogowski/ Konwergencja kompetencji – w stronę kompetencji wizualnej poza obrazami? Przestrzeń hybrydowa jako kontekst współczesnej refleksji nad społecznymi użyciami wizualności
- Bogna Kietlińska/ Patrzenie a widzenie. Rola kompetencji w odbiorze miasta
- Agnieszka Kulej, Piotr Koźniewski, Michał Czyż/ Rzeczywistość rozszerzona w kontekście alfabetyzmu wizualnego. Nowa forma kodu w kulturze wizualnej, czy chwilowa moda?
IV. Odmienne konteksty wizualności
- Monika Rosińska/ Typografie dzieciństwa. W stronę wizualnej kompetencji dzieci
- Anna Folta/ Ikonosfera literatury po 1989 roku. Klasyfikacja i możliwości interpretacji
- Waldemar Rapior/ Umocować obrazy w życiu. Kompetencja wizualna w doświadczeniu teatru postdramatycznego
- Anna Buchner/ „Niedoczytane” dewocjonalia
- Adam Dzidowski/ Kompetencje wizualne w zarządzaniu organizacjami gospodarczymi i edukacji kadry menadżerskiej
- Adam Pisarek/ „Re: wizje” edukacji medialnej
V. Recenzje
- Natalia Pater-Ejgierd/ Badania wizualne w działaniu
- Ewa Wójtowicz/ Poza granice obrazowania – strategie przekraczania
- Kalendarium
- Abstracts
- Noty o autorach