1(34)2019
Edukacja muzealna
Redaktor prowadzący: dr Marcin Szeląg, ad.
Spis treści:
Marcin Szeląg, Wstęp
Marcin Szeląg Progresywne muzeum a edukacja muzealna i muzealnictwo w Polsce
Grzegorz Żuk Edukator muzealny – profil zawodowy pracownika
Aleks (Oleksiy) Karamanov Specyfika organizacji procesu edukacyjnego w muzeum w kontekście psychologicznych mechanizmów „zapamiętywania”
Zygmunt Kalinowski Muzea Dzieci szansą dla muzeów „dorosłych” i powszechnego systemu edukacji w Polsce
Renata Pater Kształtowanie kompetencji kulturowych w „nowych” muzeach. Dydaktyka edukacji muzealnej – studium przypadku
Kinga Anna Gajda Edukacja kulturalna jako element kształcenia wyższego
Piotr Szaradowski Design i antydesign. Wokół ekspozycji Muzeum Sztuk Użytkowych w Poznaniu
Rafał Boettner-Łubowski Sytuacja quasi-muzealna / sytuacja autotematyczna (?)
Wersja angielska
Marcin Szeląg Introduction
Marcin Szeląg The Progressive Museum vs. Museum Education and Museums in Poland
Grzegorz Żuk The museum educator – a professional profile
Zygmunt Kalinowski Children’s Museums as an Opportunity for “Adults’ Museums” and the Universal Education System in Poland
Renata Pater Developing cultural skills in “new” museums. Museum education – a case study
Kinga Anna Gajda Cultural Education as an Element of Higher Education
Piotr Szaradowski Design and Anti-design. Around the Exhibit of the Museum of Applied Arts in Poznań
Rafał Boettner-Łubowski A Quasi-Museum Situation / a Self-reflexive Situation (?)
Praca konkursowa
Daria Grabsztunowicz Problematyka bezdomności w sztuce przełomu XX i XXI wieku
Recenzje
Katarzyna Jagodzińska Jak to widzę? Bardzo obiecująco
——————————–
Stworzenie anglojęzycznej wersji publikacji – zadanie finansowane w ramach umowy
844/P-DUN/2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.