24

24/2013

Alfabetyzm wizualny

ZA_24_Face

Natalia Pater-Ejgierd, Justyna Ryczek/ Alfabetyzm wizualny – wprowadzenie
Natalia Pater-Ejgierd/ Współczesne formy alfabetyzmu i ich społeczne reperkusje
I. Sztuka

  • Mirosława Moszkowicz/ Widzenie w działaniu
  • Aurelia Nowak/ Intertekstualność a alfabetyzm wizualny. Między odbiorem i kreacją

II. Fotografia i film

  • Piotr Wołyński/ Po drugiej stronie reprezentacji. Artystyczne strategie uwalniania obrazów z porządku widzenia
  • Marianna Michałowska/ Estetyka narracji – fototekstowe techniki opowiadania
  • Maciej Frąckowiak/ Fotografia jako praktyka. Socjotechniki dla początkujących
  • Ewelina Mykicka/ Semantyka (i semiotyka) domu w projekcie fotograficznym Andrzeja Kramarza i Weroniki Łodzińskiej-Dudy „DOM/HOME”. Na pograniczu socjologii wizualnej, antropologii, etnologii i językoznawstwa

III. Miasto i przestrzeń

  • Łukasz Rogowski/ Konwergencja kompetencji – w stronę kompetencji wizualnej poza obrazami? Przestrzeń hybrydowa jako kontekst współczesnej refleksji nad społecznymi użyciami wizualności
  • Bogna Kietlińska/ Patrzenie a widzenie. Rola kompetencji w odbiorze miasta
  • Agnieszka Kulej, Piotr Koźniewski, Michał Czyż/ Rzeczywistość rozszerzona w kontekście alfabetyzmu wizualnego. Nowa forma kodu w kulturze wizualnej, czy chwilowa moda?

IV. Odmienne konteksty wizualności

  • Monika Rosińska/ Typografie dzieciństwa. W stronę wizualnej kompetencji dzieci
  • Anna Folta/ Ikonosfera literatury po 1989 roku. Klasyfikacja i możliwości interpretacji
  • Waldemar Rapior/ Umocować obrazy w życiu. Kompetencja wizualna w doświadczeniu teatru postdramatycznego
  • Anna Buchner/ „Niedoczytane” dewocjonalia
  • Adam Dzidowski/ Kompetencje wizualne w zarządzaniu organizacjami gospodarczymi i edukacji kadry menadżerskiej
  • Adam Pisarek/ „Re: wizje” edukacji medialnej

V. Recenzje

  • Natalia Pater-Ejgierd/ Badania wizualne w działaniu
  • Ewa Wójtowicz/ Poza granice obrazowania – strategie przekraczania
  • Kalendarium
  • Abstracts
  • Noty o autorach